Digital Natives Digital Natives Digital Natives
Digitale innovatie in de culturele sector
Menu

Digital Natives organiseert op vrijdag 25 augustus, in aanloop naar de Uitmarkt op het Marineterrein, een ronde tafel gesprek over digitale innovatie in de culturele sector. Samen met kunstkijkers Ko & Kho en de succesvolle digitale platformen VoordeKunst en We are Public spreken we over welke kansen en uitdagingen er op digitaal gebied liggen in de culturele sector.

Waar blijft de disruptie van de kunst & cultuur sector? Waarom komt dat niet op gang? Hoe kan digitale technologie ingezet worden om de afstand tussen kunstenaar en publiek te verkleinen? Wat is het belang van menselijke curatie en kan dat niet beter gedaan worden door algoritmes? Moet de gebruiker het culturele aanbod bepalen of gaat dat te ver?

Hier praten we over tijdens het ronde tafelgesprek op vrijdag 25 augustus op het kantoor van Digital Natives. Na afloop vindt er een borrel plaats en is er de gelegenheid om na te praten. Het gehele gesprek is na afloop te beluisteren als Podcast. Meld je aan via frederike@digitalnatives.nl of hier via Facebook.

Tijd: Vrijdag 25 augustus 17.00  – 18.00 uur
Locatie: Digital Natives, Kattenburgerstraat 5, Gebouw 027E, 1e verdieping 1018 JA Amsterdam

Deelnemers
Onze deelnemers aan het ronde tafel gesprek zijn:

Ko & Kho
Ko & Kho zijn Ko van ’t Hek en Yuki Kho. Zij houden van kunst en praten erover zoals je praat over films of voetbal. Elke maand geven ze vijf tips op hun site, doen live evenementen en geven advies aan kunst- en culturele instellingen. Naast de kunsttips geven ze advies aan kunst- en cultu­rele in­stel­lingen, hosten ze avonden over kunst en kunst­quizzes.

http://kunstkijkenmetkoenkho.nl

Jelle Agema van Voordekunst
Jelle Agema is data-analyst en marketeer bij Voordekunst, het grootste crowdfundplatform voor de creatieve sector. Voordekunst geeft advies, begeleidt crowdfundingcampagnes en helpt zo de doelen van kunstenaars én de creatieve sector te bereiken. Donateurs kunnen via de website direct en gemakkelijk bijdragen aan het project van hun keuze. Met kleine en grote donaties van particulieren en bedrijven zijn via voordekunst al meer dan 2500 projecten succesvol gefinancierd.

(Sinds 2014 werkt Digital Natives samen met Voordekunst. We zijn gestart met een online strategie voor het platform, het digitaliseren van de customer journey en het ontwerpen en ontwikkelen van het platform. Elke maand werken we samen binnen ons Evolve-traject verder aan het platform. Op basis van de prestaties en analytics worden maandelijks verbeteringen aan het systeem doorgevoerd.)

https://www.voordekunst.nl

Jon van Heemsbergen van We are Public
Jon van Heemsbergen, zakelijk leider bij We are Public, heeft jarenlange marketingervaring in de cultuursector. Het online platform van We are Public en de pas geven cultuuroptimisten onbeperkt toegang tot de beste cultuur. Met de We Are Public pas investeer je voor €15 per maand mee in cultuur, in jonge makers en nieuw talent. We Are Public stuurt je op avontuur, naar dingen die je anders nooit zou hebben ontdekt. En ze betalen de makers en instellingen voor je bezoek. Zo zitten de zalen voller, is er altijd publiek en dragen we samen bij aan een stad vol prachtige concerten, exposities, voorstellingen en films

(Digital Natives ontwierp en ontwikkelde het community-platform voor We Are Public. We introduceerden features als vrienden gratis meenemen, favorieten toevoegen en online reserveren, waar nu volop gebruik van wordt gemaakt. )

https://www.wearepublic.nl

Erik de Vreede van Digital Natives
Erik is samen met Sander van der Vliet een van de oprichters van Digital Natives, een jong en ambitieus online bureau dat aan de voorkant van de digitale industrie opereert. Digital Natives ziet het als missie om nieuwe technologie snel tot ons te nemen en deze succesvol toe te passen voor onze klanten. Samen ontwerpen we de beste online diensten die zowel esthetisch, functioneel en technisch een grote meerwaarde vormen voor de eindgebruiker.

 

Wij ontwikkelen digitale platforms en diensten voor voorwaarts denkende bedrijven.

Moeten developers aardig zijn? (spoiler: ja!)

shared by stephanie on 15/05/2018

Front-end Developer Riekus is deze week aan het woord. Moeten developers aardig zijn? (spoiler: ja!), lees hier het artikel.

shared by Stephanie Muller

11:56 - 15 mei 2018

Rapid UX Research at Google

shared by stephanie on 01/05/2018

UX designer Renske heeft een artikel geselecteerd op Medium. Hoe kun je in hele korte tijd een UX research uitvoeren? Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

12:00 - 1 mei 2018

Why Our Brains Fall for False Expertise, and How to Stop It

shared by stephanie on 16/04/2018

Deze week heeft Digital Marketeer Marije een artikel geselecteerd op Strategy-business.com. Hoe trap je niet meer in de val van je eigen hersenen? Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

10:59 - 16 april 2018

Facebook protect, de nieuwe feature van de iOS Facebook app

shared by stephanie on 13/03/2018

Deze week heeft Front-end Developer Wouter een artikel geselecteerd op Wired, over de nieuwe feature van de Facebook app op iOS: Facebook protect. Lees hier meer.

shared by Stephanie Muller

16:08 - 13 maart 2018

Predictions for the year ahead

shared by stephanie on 27/02/2018

Iedere week houden onze digital natives het nieuws in de gaten. Waar gaat ons digitale hart sneller van kloppen? Deze week is Digital Strategist Bart aan het woord. Lees hier het geselecteerde artikel van Bart.

shared by Stephanie Muller

09:03 - 27 februari 2018

Growing a community starts with your product

shared by stephanie on 14/02/2018

Hoe krijg je gebruikers op je platform en hoe zorg je ervoor dat ze actief worden en een evangelist worden voor jouw merk? Lees hier het artikel wat Marije deze week selecteerde over het bouwen van een community.

shared by Stephanie Muller

07:27 - 14 februari 2018

De 4 grootste uitdagingen op het gebied van product roadmaps

shared by stephanie on 23/01/2018

Wat zijn de uitdagingen van een Product Manager? Sophie selecteerde er vier en heeft tips hoe je met die uitdagingen om kunt gaan. Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

13:46 - 23 januari 2018

Prins Claus Fonds kiest Digital Natives als digitale partner

shared by stephanie on 18/01/2018

Prins Claus Fonds heeft na een pitchtraject Digital Natives gekozen als digitale partner. In die rol gaat Digital Natives aan de slag met twee projecten. Lees hier meer.

shared by Stephanie Muller

13:28 - 18 januari 2018
Meer laden

Elke dag verzamelen wij hier de beste artikelen voor iedereen met een digitaal hart.

Meer laden