Digital Natives Digital Natives Digital Natives
Mediatrends om rekening mee te houden
Menu

Mediatrends om rekening mee te houden

Onze Natives verzamelen elke dag artikelen op het web. Deze week selecteerde Elmar een long read van Thomas Baekdal. Hierin geeft new media kenner Thomas Baekdal zijn visie op media voor het komende jaar. Een analyse die niet alleen toepasbaar is op digitale journalistiek maar op digitaal ondernemen in het algemeen.

Uitgevers zijn te weinig bezig met hun product
Het kernprobleem wat Baekdal signaleert is dat uitgevers teveel bezig zijn met het volgen van een format en de massa en te weinig met hun eigen totaalproduct. Ze verschuiven bijvoorbeeld aandacht en energie naar Facebook wat uiteindelijk enkel bijdraagt aan de groei van Facebook, maar niet aan eigen succes. We zijn in de realiteit beland waarin er voor het publiek teveel beschikbaar is. In zo’n wereld moet er een bijzondere reden zijn om structureel lezers en sponsors aan je te binden. En exact dat lukt niet door te doen wat iedereen doet.

Stop energie in alles wat je doet
De belangrijkste take-away: stop je energie niet alleen in je content maar in alles wat je doet en breng het samen tot een memorabele service die afgestemd is op je ontvanger. Zelf zou ik het willen vergelijken met de service van een restaurant. Stel je voor dat je bij een goede eetgelegenheid zit en tijdens het hoofdgerecht klopt de ober aan met de vraag of je een knipbeurt wil. Hoewel dat an sich memorabel zou zijn, lijkt het me weinig succesvol. Maar dit is wel hoe veel online platformen zijn ingericht.

Hoe kan het anders? Een paar concrete richtingen:

  • Focus op het maken van memorabele momenten i.p.v. een veelvoud aan clicks die direct vergeten zijn. Wanneer het memorabel is dan is de intentie om een membership aan te gaan direct hoger.
  • Stap uit het random advertentie systeem en start met het ontwikkelen van passende verkoopbare producten. Verkoop daarbij alleen dingen op momenten wanneer mensen ook ‘purchase intent’ hebben.
  • Maak van je journalisten geen fabriekswerkers die over trending nieuws schrijven, maak van je mensen het verhaal. Ook omdat trending nieuws straks geproduceerd wordt door AI. Ga in plaats daarvan aan de slag met wat je kan doen met slimme techniek en nieuwe vormen van data om tot een sterker verhaal en service te komen.

Lees hier de long read  (gratis registratie / 1 week vrij lezen)

Wij ontwikkelen digitale platforms en diensten voor voorwaarts denkende bedrijven.

LawyerlinQ ontwikkelt nieuw digitaal platform met Digital Natives

shared by stephanie on 13/12/2018

LawyerlinQ, de juridische innovator, heeft voor Digital Natives gekozen. Benieuwd wat wij gaan doen? Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

14:10 - 13 december 2018

Op zoek naar betekenis in Brighton: Digital Natives bij Meaning Conference

shared by stephanie on 13/12/2018

Wij waren bij het 'Meaning Conference' in Brighton. Lees hier onze drie inzichten.

shared by Stephanie Muller

13:54 - 13 december 2018

Fair Wear Foundation kiest Digital Natives als digitale partner

shared by stephanie on 06/12/2018

De komende jaren gaat Digital Natives voor Fair Wear Foundation aan de slag met de ontwikkeling van platforms en services. Lees hier het bericht.

shared by Stephanie Muller

11:29 - 6 december 2018

RegioBank winnaar ‘Beste Website van het Jaar’ in de categorie banken en beleggen

shared by stephanie on 27/11/2018

Digital Natives is als digitale partner bij het project betrokken geweest. Lees hier het bericht. 

shared by Stephanie Muller

09:40 - 27 november 2018

Moeten developers aardig zijn? (spoiler: ja!)

shared by stephanie on 15/05/2018

Front-end Developer Riekus is deze week aan het woord. Moeten developers aardig zijn? (spoiler: ja!), lees hier het artikel.

shared by Stephanie Muller

11:56 - 15 mei 2018

Rapid UX Research at Google

shared by stephanie on 01/05/2018

UX designer Renske heeft een artikel geselecteerd op Medium. Hoe kun je in hele korte tijd een UX research uitvoeren? Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

12:00 - 1 mei 2018

Why Our Brains Fall for False Expertise, and How to Stop It

shared by stephanie on 16/04/2018

Deze week heeft Digital Marketeer Marije een artikel geselecteerd op Strategy-business.com. Hoe trap je niet meer in de val van je eigen hersenen? Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

10:59 - 16 april 2018

Facebook protect, de nieuwe feature van de iOS Facebook app

shared by stephanie on 13/03/2018

Deze week heeft Front-end Developer Wouter een artikel geselecteerd op Wired, over de nieuwe feature van de Facebook app op iOS: Facebook protect. Lees hier meer.

shared by Stephanie Muller

16:08 - 13 maart 2018
Meer laden

Elke dag verzamelen wij hier de beste artikelen voor iedereen met een digitaal hart.

Meer laden