Digital Natives Digital Natives Digital Natives
Sint Maartenskliniek kiest Digital Natives als digitale partner voor de realisatie van de nieuwe website
Menu

De Sint Maartenskliniek, specialist in bewegingszorg, heeft Digital Natives na een zorgvuldig pitch traject gekozen als haar digitale partner voor de realisatie van de nieuwe website. Communicatiebureau Johnny Wonder is als partner nauw betrokken bij het traject.

Bij de aanvang van het project is gestart met een strategietraject waarin het digitale platform organisch in fases is ontwikkeld gevolgd door een design research fase. Een belangrijke eerste stap in de realisatie van het nieuwe serviceproduct. Tijdens de design research fase zijn verschillende betrokkenen geïnterviewd: patiënten, medewerkers van de Sint Maartenskliniek en huisartsen. Op basis van het onderzoek is de service in kaart gebracht. Zo zijn er uitgebreide customer journeys gecreëerd om het zorgpad van verschillende eindgebruikers duidelijk vast te leggen. Alle inzichten zijn vervolgens verwerkt in een prototype dat getest is onder de eindgebruikers.

“Voor het ontwerpproces is het uiterst waardevol de organisatie op locatie te leren kennen. Middels de persoonlijke verhalen, behoeftes en ambities van zowel de zorgverleners als de ‘zorgverkrijgers’ ontstaat er een goed begrip van hetgeen echt belangrijk is in de vormgeving van het nieuwe serviceproduct.” Aldus Elmar Kruitwagen, Lead Design Digital Natives

De resultaten uit het design research traject zijn, samen met de Sint Maartenskliniek en Johnny Wonder, vertaald naar een programma van eisen voor fase 1 en naar een aantal thema’s voor de lange termijn roadmap. Onderdeel van het design traject is een moderne vertaling van de huisstijl naar de digitale omgeving. De realisatie van het nieuwe platform is in volle gang en wordt ontwikkeld op basis van het Craft CMS.

Volgens projectleider van de Sint Maartenskliniek, Daniëlle Hendriks, verloopt de samenwerking goed: “We hebben ervaren dat Digital Natives veel aandacht besteedt aan het leren kennen van de organisatie, in ons geval een specialistisch ziekenhuis met een unieke doelgroep. Digital Natives heeft het voor elkaar gekregen om een ogenschijnlijk eenvoudige website met een heldere structuur en navigatie te ontwerpen, voor een toch relatief complexe organisatie. We denken dat we straks een unieke website hebben waarin we de bezoeker eenvoudig en helder kunnen informeren. Passend bij de gespecialiseerde zorg die we leveren op het gebied van houding en beweging.”

Wij ontwikkelen digitale platforms en diensten voor voorwaarts denkende bedrijven.

Omgaan met stress

Omgaan met stress? Niksen helpt niet! Maar wat dan wel? Lees hier het geselecteerde artikel van Bart over omgaan met stress.

15:33 - 16 november 2017

Wat zijn de nieuwe features in Google Tag Manager?

Deze week selecteerde Digital Marketeer Marije een artikel over Google Tag Manager. Welke nieuwe feature springt er wat haar betreft uit? Lees het hier

08:16 - 8 november 2017

Digital Natives voor de tweede keer een FD Gazellen

Digital Natives is voor de tweede keer geselecteerd als FD Gazellen. Het Amsterdamse internetbureau behoort hiermee tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland. In 2016 werd Digital Natives ook al benoemd tot FD Gazelle.

10:33 - 6 november 2017

Wat een filmnerd ons kan leren over digitale technologie en design

Deze week scrollde Digital Natives-developer Gijs Wilbrink door zijn favoriete filmkanaal op YouTube, en verbaasde zich over de inzichten die hij kreeg over ons eigen vakgebied. Lees hier het artikel

09:32 - 6 november 2017

Vier nieuwe collega’s versterken het team van Digital Natives

Digital Natives blijft groeien. Afgelopen maanden kregen we versterking van maar liefst vier nieuwe collega’s. Benieuwd naar de nieuwe Natives? Maak hier kennis met Riekus, Aart, Dmitri & Greta.

10:20 - 25 oktober 2017

Waarom één ding tegelijk doen je effectiever en gelukkiger maakt

Iedere week houden onze digital natives het nieuws in de gaten. Deze week is digital marketeer Sophie aan het woord. Lees hier het geselecteerde artikel van Sophie waarom één ding tegelijk doen je effectiever en gelukkiger maakt.

12:52 - 10 oktober 2017

The Future of Work Symposium van The School of Life

Volgende week vrijdag (29 september) organiseren onze vrienden van de The School of Life het business symposium: The Future of Work. Een bizar sterke line-up met o.a. Alain de Botton, Ricardo Semler en David Allen. Het symposium gaat over de toekomst van het werken: Gaan we steeds meer over op zelfsturende organisatie die uitgaan van vertrouwen, verantwoordelijkheid en transparantie, zoals we dat bij Digital Natives doen? We nemen jou graag mee volgende week. Wij mogen onze relaties een korting aanbieden. Lees hier meer.

15:42 - 20 september 2017

Waarom frictie niet alleen je vijand is maar ook je vriend

Lead designer Elmar selecteerde een artikel van Sadhana Balaji: ‘Friction isn’t always the bad guy in User Experience’. Lees hier het artikel en de reactie van Elmar.

08:46 - 14 september 2017

Hidden Brains

Deze week luisterde Digital Marketeer Marije naar een podcastaflevering van Hidden Brain over het toekennen van menselijke kenmerken aan robots. Lees hier meer over de podcast en de uitleg van Marije.

10:01 - 24 augustus 2017

Waarom superhelden niet in een development team horen

Iedere week houden onze digital natives het nieuws in de gaten. Deze week is Front-end developer Riekus aan het woord. Lees hier het geselecteerde artikel van Riekus waarom superhelden niet in een development team horen.

14:53 - 23 augustus 2017
Meer laden

Elke dag verzamelen wij hier de beste artikelen voor iedereen met een digitaal hart.

Meer laden