Digital Natives Digital Natives Digital Natives
Sint Maartenskliniek nu ook online verder in beweging
Menu

Sint Maartenskliniek nu ook online verder in beweging

De Sint Maartenskliniek, specialist in bewegingszorg, heeft een compleet vernieuwde website. Digital Natives is verantwoordelijk voor zowel de strategie van de website als de vormgeving en de technische realisatie. De nieuwe site is vooral bedoeld voor mensen met klachten op het gebied van houding en beweging, die meer willen weten over hun aandoening en de behandelmogelijkheden. De website is het centrale online punt voor patiënten om zich voor te bereiden op de behandeling, en voor de kliniek is het de eerste stap in vernieuwing van een breder spectrum aan digitale services

Design research fase
Bij de aanvang van het project is gestart met een strategietraject gevolgd door een design research fase. Een heel belangrijk onderdeel voor het scherp krijgen van de service behoefte bij zowel patiënten als werknemers. In deze fase zijn verschillende betrokkenen geïnterviewd: patiënten, medewerkers van de Sint Maartenskliniek en huisartsen. Op basis van het onderzoek is de service in kaart gebracht. Zo zijn er uitgebreide customer journeys gecreëerd om het zorgpad van verschillende eindgebruikers duidelijk vast te leggen. Alle inzichten zijn vervolgens verwerkt in een prototype dat getest is onder de eindgebruikers.

Moderne vertaling van de huisstijl
De resultaten uit het design research traject zijn, samen met de Sint Maartenskliniek en Johnny Wonder, vertaalt naar een programma van eisen voor fase 1 en naar een aantal thema’s voor de lange termijn roadmap. Onderdeel van het design traject was een moderne vertaling van de huisstijl naar de digitale omgeving. Elmar Kruitwagen, lead designer en art director bij Digital Natives: “De Maartenskliniek staat bekend om haar hoge kwaliteit en professionaliteit, een juiste representatie online was gedateerd. Een speerpunt voor het project was om middels het vernieuwde ontwerp de herkenbaarheid hierop terug te brengen en het imago kloppend te maken.”

Projectleider website en interim-hoofd communicatie van de Sint Maartenskliniek, Ilse Schasfoort: “Onze nieuwe website is meer dan alleen een mooi nieuw digitaal visitekaartje voor potentiële patiënten, we bieden hen ook een handleiding om de eigen behandeling te helpen voorbereiden. Zoals één van de testers al opmerkte vlak voor de livegang: “De Maartenskliniek is met deze site ook online verder in beweging.” Patiënten die binnenkort hun behandeling starten, of die al volgen, kunnen de site ook goed gebruiken als een soort handleiding. Op die manier hopen we dat patiënten nog betere beslissingen kunnen nemen over de behandeling en minder spanning ervaren voor en tijdens de behandelingen.”

Content duidelijk aanbieden voor de eindgebruiker
De kliniek heeft vier kernspecialismen – orthopedie, reumatologie, revalidatiegeneeskunde en pijnbestrijding. Daarbinnen zijn meer dan 200 behandelmogelijkheden beschreven voor meer dan 85 aandoeningen. Een belangrijk onderdeel in de realisatiefase was de hoeveelheid content makkelijk vindbaar maken voor de eindgebruiker. Er is een duidelijke link aangebracht tussen de verschillende klachten en mogelijke behandelingen. De gespecialiseerde kinderzorg heeft een aparte plek gekregen binnen de website. De nieuwe website is ontwikkeld op basis van het Craft CMS. Nieuwsgierig geworden? Bekijk hier het resultaat: https://www.maartenskliniek.nl

 

Wij ontwikkelen digitale platforms en diensten voor voorwaarts denkende bedrijven.

Moeten developers aardig zijn? (spoiler: ja!)

shared by stephanie on 15/05/2018

Front-end Developer Riekus is deze week aan het woord. Moeten developers aardig zijn? (spoiler: ja!), lees hier het artikel.

shared by Stephanie Muller

11:56 - 15 mei 2018

Rapid UX Research at Google

shared by stephanie on 01/05/2018

UX designer Renske heeft een artikel geselecteerd op Medium. Hoe kun je in hele korte tijd een UX research uitvoeren? Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

12:00 - 1 mei 2018

Why Our Brains Fall for False Expertise, and How to Stop It

shared by stephanie on 16/04/2018

Deze week heeft Digital Marketeer Marije een artikel geselecteerd op Strategy-business.com. Hoe trap je niet meer in de val van je eigen hersenen? Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

10:59 - 16 april 2018

Facebook protect, de nieuwe feature van de iOS Facebook app

shared by stephanie on 13/03/2018

Deze week heeft Front-end Developer Wouter een artikel geselecteerd op Wired, over de nieuwe feature van de Facebook app op iOS: Facebook protect. Lees hier meer.

shared by Stephanie Muller

16:08 - 13 maart 2018

Predictions for the year ahead

shared by stephanie on 27/02/2018

Iedere week houden onze digital natives het nieuws in de gaten. Waar gaat ons digitale hart sneller van kloppen? Deze week is Digital Strategist Bart aan het woord. Lees hier het geselecteerde artikel van Bart.

shared by Stephanie Muller

09:03 - 27 februari 2018

Growing a community starts with your product

shared by stephanie on 14/02/2018

Hoe krijg je gebruikers op je platform en hoe zorg je ervoor dat ze actief worden en een evangelist worden voor jouw merk? Lees hier het artikel wat Marije deze week selecteerde over het bouwen van een community.

shared by Stephanie Muller

07:27 - 14 februari 2018

De 4 grootste uitdagingen op het gebied van product roadmaps

shared by stephanie on 23/01/2018

Wat zijn de uitdagingen van een Product Manager? Sophie selecteerde er vier en heeft tips hoe je met die uitdagingen om kunt gaan. Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

13:46 - 23 januari 2018

Prins Claus Fonds kiest Digital Natives als digitale partner

shared by stephanie on 18/01/2018

Prins Claus Fonds heeft na een pitchtraject Digital Natives gekozen als digitale partner. In die rol gaat Digital Natives aan de slag met twee projecten. Lees hier meer.

shared by Stephanie Muller

13:28 - 18 januari 2018
Meer laden

Elke dag verzamelen wij hier de beste artikelen voor iedereen met een digitaal hart.

Meer laden