Digital Natives aanwezig bij Conversion Hotel 2017
Voor de vierde keer op rij organiseerde webanalisten.nl op Texel het Conversion Hotel. Van 16 t/m 18 november kwamen 250 experts in optimalisatie, Growth Strategy, UX, Copywriting, Analytics, Psychologie bij elkaar. Een heel weekend met 12 uur aan content van nationale en internationale sprekers, 12 uur slaap en 24 uur kennis delen, netwerken en feest. Dit jaar waren Digital Natives’ Marije en Sophie erbij.
Een heel weekend vol interessante content. Marije deelt 3 lessen die haar het meeste zijn bijgebleven:
- Zonder een goede basis heeft het geen zin om te testen: Matthew Roach gaf ons kijkje in de keuken van Nu.nl en vertelde over alles wat je kan en moet doen voordat je start met testen. Product customer fit en een goede analyticsbasis zijn cruciaal voordat je aan de ’sexy stuff’ kan beginnen.
- Ga niet af op je gevoel, maar test je hypotheses: Ronny Kohavi van Microsoft, een autoriteit op het gebied van analyse en experimenteren, benadrukte in zijn talk het belang van testen. Eén test kan enorme resultaten opleveren. Maar tegenover elke win, staan bij Microsoft 5000 gefaalde experimenten. Zo lang je niet test weet je niet welke hypothese jou die enorme uplift zal opleveren.
- Begeleid proefpersonen in een usertest met een verhaal, maar laat ze de taak zelf specificeren: Els Aerts gaf als voorbeeld dat je een deelnemer aan een user test niet de taak moet geven om op zoek te gaan naar een rood feestjurkje, maar naar een outfit voor een feest dat als thema rood heeft. Dan is het aan de proefpersoon om naar een feestjurkje te zoeken óf naar bijvoorbeeld een rode onesie. Deze taak zal voor sommige mensen veel natuurlijker voelen en de test daardoor nog waardevoller maken.
Sfeerimpressie
Onze algemene indruk van het event? De presentaties waren ontzettend inspirerend en van hoge kwaliteit, maar het uitwisselen van ervaringen met onze sympathieke CRO-collega’s was minstens zo interessant! Ben je er niet bij geweest, maar wil je toch sfeer proeven? Kijk dan hier voor een sfeerimpressie, de slides en notities.