Onze diensten

Evolve

Vanaf het moment van livegang begin je met data verzamelen en dan wordt het écht interessant. Op dat moment begint het pas. Dan kunnen we zien hoe echte gebruikers de website ervaren. Wordt die ene belangrijke pagina wel bezocht? Tegen welke drempels lopen gebruikers aan? Hoe converteert jouw belangrijkste call to action? Deze vragen beantwoorden we in ons Evolve traject.

 

Wat betekent succes voor jou?

Het doel van Evolve is om het platform bij te sturen en uit te bouwen op basis van gebruikersdata. Hierbij staat het bereiken van de doelen van het platform centraal.

Als start van het Evolve traject is het belangrijk om te weten wat succes voor jou betekent. Wanneer presteert je website optimaal? Om hierachter te komen voeren we tijdens het createtraject al samen een KPI-sessie uit (KPI staat voor Key Performance Indicator). De uitkomst hiervan is een lijst van doelen die belangrijk zijn voor jouw website.

Nadat we weten waar we op sturen, komen we op regelmatige basis samen om de prestaties te evalueren en te bepalen waar we gaan bijsturen. De frequentie van samenkomen valt samen met de SLA waar je voor gekozen hebt. We zien elkaar wekelijks, maandelijks of één keer per kwartaal.

Methode

Lean Startup

Tijd

Per week, maand of kwartaal

Disciplines

Growth Hacking, Conversieoptimalisatie, Analytics, SEO optimalisatie, A/B testing

Cyclus van analyseren, ideeën bedenken en testen

Als we een pijnpunt identificeren, proberen we te achterhalen wat de reden hiervan is én nog belangrijker hoe we dit gedrag kunnen sturen. Dit doen we op basis van kwalitatieve data zoals interviews of gebruikersopnames en kwantitatieve data uit bijvoorbeeld Google Analytics. Aan de hand van deze data bedenken we verbeteringen die we op eerst op kleine schaal proberen te valideren. Geslaagde wijzigingen implementeren we.


Meer over Evolve

Evolve team

  • Marije Kools

    Digital Marketeer

  • Frederike Hurenkamp

    Project Manager & Scrum Leader

  • Ezra Pool

    Back-end Developer

Wij ontwikkelen digitale platforms en diensten voor voorwaarts denkende bedrijven.

Moeten developers aardig zijn? (spoiler: ja!)

shared by stephanie on 15/05/2018

Front-end Developer Riekus is deze week aan het woord. Moeten developers aardig zijn? (spoiler: ja!), lees hier het artikel.

shared by Stephanie Muller

11:56 - 15 mei 2018

Rapid UX Research at Google

shared by stephanie on 01/05/2018

UX designer Renske heeft een artikel geselecteerd op Medium. Hoe kun je in hele korte tijd een UX research uitvoeren? Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

12:00 - 1 mei 2018

Why Our Brains Fall for False Expertise, and How to Stop It

shared by stephanie on 16/04/2018

Deze week heeft Digital Marketeer Marije een artikel geselecteerd op Strategy-business.com. Hoe trap je niet meer in de val van je eigen hersenen? Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

10:59 - 16 april 2018

Facebook protect, de nieuwe feature van de iOS Facebook app

shared by stephanie on 13/03/2018

Deze week heeft Front-end Developer Wouter een artikel geselecteerd op Wired, over de nieuwe feature van de Facebook app op iOS: Facebook protect. Lees hier meer.

shared by Stephanie Muller

16:08 - 13 maart 2018

Predictions for the year ahead

shared by stephanie on 27/02/2018

Iedere week houden onze digital natives het nieuws in de gaten. Waar gaat ons digitale hart sneller van kloppen? Deze week is Digital Strategist Bart aan het woord. Lees hier het geselecteerde artikel van Bart.

shared by Stephanie Muller

09:03 - 27 februari 2018

Growing a community starts with your product

shared by stephanie on 14/02/2018

Hoe krijg je gebruikers op je platform en hoe zorg je ervoor dat ze actief worden en een evangelist worden voor jouw merk? Lees hier het artikel wat Marije deze week selecteerde over het bouwen van een community.

shared by Stephanie Muller

07:27 - 14 februari 2018

De 4 grootste uitdagingen op het gebied van product roadmaps

shared by stephanie on 23/01/2018

Wat zijn de uitdagingen van een Product Manager? Sophie selecteerde er vier en heeft tips hoe je met die uitdagingen om kunt gaan. Lees het hier.

shared by Stephanie Muller

13:46 - 23 januari 2018

Prins Claus Fonds kiest Digital Natives als digitale partner

shared by stephanie on 18/01/2018

Prins Claus Fonds heeft na een pitchtraject Digital Natives gekozen als digitale partner. In die rol gaat Digital Natives aan de slag met twee projecten. Lees hier meer.

shared by Stephanie Muller

13:28 - 18 januari 2018
Meer laden

Elke dag verzamelen wij hier de beste artikelen voor iedereen met een digitaal hart.

Meer laden